Getränke Zeitung

Auch im Monat April zählte der Lebensmitteleinzelhandel zu den Gewinnern. (Foto: Pixabay)

Dabei lag nach Angaben des Statistischen Bundesamtes der Umsatz bei den Supermärkten, SB-Warenhäusern und Verbrauchermärkten real 8,1 Prozent und nominal 11,5 Prozent über dem des Vorjahresmonats.

Der Bar Convent Berlin soll erstmals in einer hybriden Form stattfinden, also digital und mit Live-Events in Berliner Bars. (Foto: BCB)

Unter dem Titel „Pouring Digital“ arbeite das BCB-Team an einem alternativen Konzept aus Live- und Digital-Event, wie es seitens des Veranstalters Reed Exhibitions heißt.

Die Coronapandemie zieht die Brauwirtschaft in eine heftige Krise. (Foto: Stock Adobe / v.poth)

Die Krise in der Brauwirtschaft manifestiert sich allmählich in Zahlen. So müssen deutsche Brauer im April 2020 ein Absatzminus von 17,3 Prozent verkraften. In den ersten 4 Monaten dieses Jahres bedeutet das ein Gesamtabsatzminus von -6,2 Prozent.

1
2
3
GETRÄNKE ZEITUNG is the trade journal of choice for all decision-makers involved in the buying and selling of beverages.
 
GETRÄNKE ZEITUNG's readership includes managers from beverage wholesaling, food retailing, the beverage sector and beverage importers (source: EMNID study).
 
As well as offering an up-to-date section with concise information, news and accounts of current events in the market, GETRÄNKE ZEITUNG also focuses on extensive background reports on developments in the individual beverage segments, as well as on shop reports, research findings and individual company portraits.
 
Other established features of the publication are its special issues dealing with major sector events and panel discussions with leading figures from industry and trade.

Readership: Beverage wholesalers and retailers, food wholesalers and retailers, cash and carry markets.

Subscribe now

Want to see what our magazine looks like?

Read our free online sample issue of GETRANKE ZEITUNG.